piątek, 30 grudnia 2016

, ,

Girlanda do pokoju dziecięcego


Jestem na etapie aranżacji pokoju małej księżniczki (raczej powinnam napisać rozbójnika Rumcajsa :)). Kolory na jakie się zdecydowałam to szary, biały, pastelowy róż. Do tego meble z jasnego drewna. Zależało mi na tym aby ściany i meble były jak najbardziej jasne i neutralne żeby w połączeniu z kolorowymi zabawkami nie przyprawiały nas o oczopląs.



Jak skończę pochwalę się efektem końcowym, póki co chciałam się podzielić jedną konkretną dekoracją, mianowicie girlandą hand made by mama. :)  Zainspirowały mnie miliony zdjęć pokoików dziecięcych w sieci. Wszystkie obwieszone podobnymi girlandami. Jej uszycie jest bardzo proste.

Moja girlanda ma długość 320 cm, a poszczególne trójkąty szerokość 15 cm i wysokość 20 cm.



Krótka instrukcja

Potrzebujesz:
kilku kawałków kolorowych (psujących do siebie materiałów)
flizelinę usztywniającą
karton
nożyczki, nici, maszynę do szycia :)

1. Z kartonu wycinamy szablon trójkąta, nieco większy niż finalne trójkąty, które chcemy uszyć (z zapasem na szew). U mnie był to szablon 17 x 22 cm.



2. Szablon przenosimy na materiały, odrysowujemy i wycinamy po dwa trójkąty z każdego materiału (przód i tył). Wycinamy również trójkąty z flizeliny (pojedyncze).

3. Flizelinę przyprasowujemy żelazkiem do lewej strony jednego z trójkątów z zestawu.

4. Składamy trójkąty prawą stroną do prawej i zszywamy ramiona, podstawę zostawiając bez szwu. Odwracamy zszyte trójkąty na prawą stronę i zaprasowujemy.

5. Do przymocowania trójkątów będzie potrzebna taśma materiałowa: wycinamy prostokąt o szerokości 4 cm i długości jaką chcemy osiągnąć. W moim przypadku 4 x 320 cm (zszyłam z dwóch kawałków). Zawijamy po 1 cm dłuższego boku prostokąta do środka i zaprasowujemy, następnie składamy taśmę z zawiniętymi bokami na pół (lewą stroną do środka) i znowu zaprasowujemy, aby łatwiej było szyć.

6. Gotowe trójkąty wkładamy podstawą w taśmę, przypinamy i przeszywamy.

Girlanda gotowa. Wieszamy gdzie chcemy :)




Podziel się:

1 komentarz:

  1. Świetne rozwiązanie, które z pewnością spodoba się maluchom. Girlanda to rewelacyjna ozdoba każdego pokoju dziecięcego. Oglądałam też projekty stworzone przez to biuro https://projektowanie-wnetrz-online.pl/aranzacje/pokoj-dzieciecy i również przyciągają uwagę pomysłami na aranżacje.

    OdpowiedzUsuń