wtorek, 25 października 2016

, , ,

Kamizelka z dwustronnej dzianiny

kamizelka

Będąc w ulubionym sklepie z materiałami, sprzedawczyni przekonała mnie do dwustronnej rozciągliwej dzianiny, dość grubej, w kolorach grafitowy melanż i miodowy. A przekonała mnie dlatego, że powiedziała, że nie trzeba jej podszywać, że obcięte brzegi się nie prują. To coś w sam raz dla mnie.


Początkowo planowałam uszyć z niej luźną sukienkę w stylu tych dostępnych wiosną w sieciówkach ale ostatecznie wybrałam inaczej. Przeglądając stare Burdy znalazłam ciekawą kamizelkę w nr 7/2015. Zapragnęłam taką miećJ

Dzięki właściwościom dzianiny, zmieniłam nieco krój i szycie znacznie się uprościło. Ale po kolei. Najpierw wycięłam wykrój, poza jedną częścią - podszyciem przodu z górą kołnierza. Nie był mi potrzebny z dwóch powodów: po pierwsze krój nie wymagał podwijania i podszywania od spodu, po drugie chciałam aby lewa część kołnierza (w tym przypadku w kolorze miodowym) była widoczna. Następnie zszyłam cztery części kamizelki po głównych szwach (bocznych, ramienia i kołnierza). Ostatnim krokiem było dopasowanie długości zamka i wszycie go, tak aby kamizelka podkreślała figurę.







To wszystko. Bardzo szybko i efektownie. Co myślicie?




Podziel się:

1 komentarz: