czwartek, 17 sierpnia 2017

, , ,

Jak zrobić kolczyki z chwostami (frędzlami)?




Ostatnio bardzo modne stały się kolczyki, w ogóle biżuteria, ozdobiona kolorowymi chwostami. Do tej pory chwosty, czyli węzeł z frędzli zdobiły głównie zasłony, stosowano je, jako zakończenie sznura przytrzymującego zasłony. Teraz zdobią biżuterię, buty, torebki i inne kobiece dodatki. Ja również zaopatrzyłam się w modne kolczyki z chwostami. Ale nie byłabym sobą gdybym je po prostu kupiła. Postanowiłam zrobić je sama a tym samym dać nowe życie starym kolczykom.




Chwosty można wykonać z nici lub z muliny. To banalne. Poniżej krótka instrukcja jak wykonać modne kolczyki z chwostami. 

Krok po kroku


Czego potrzebujemy do zrobienia chwostów:

  • nici w wybranym kolorze,
  • plastikowej karty lub kawałka tektury (szerokość karty lub tektury odpowiadać będzie wielkości chwostów),
  • nożyczek,
  • cążków,
  • starej biżuterii lub akcesoriów do robienia biżuterii (bigle, kółka montażowe/ogniwa),
 


Krok 1 Nawijanie

Na plastikową kartę bądź tekturę nawijamy nić dookoła. Nawijamy dotąd aż uznamy, że grubość chwosta jest dla nas ok. Odcinamy koniec nici. 




Krok 2 Zaciskanie

Zsuwamy nawiniętą nić na krawędź karty. Pod nią wsuwamy delikatnie kółeczko montażowe (ogniwo łączące) i zaciskamy za pomocą cążków. Jeżeli nie macie pod ręką kółeczka montażowego można chwosta przewiązać kawałkiem nici. Ściągamy nici z karty.




Krok 3 Obwiązywanie

Dodatkowym kawałkiem nici obwiązujemy chwosty tuż pod metalowym kółeczkiem i mocno zawiązujemy na supeł.




Krok 4 Ucinanie

Ucinamy równo dolny koniec chwosta. Jeżeli nici nie układają się ładnie można rozczesać je szczotką do włosów lub grzebieniem.





Krok 5 Przyczepianie

Gotowe chwosty montujemy na kolczykach, bransoletkach, łańcuszkach, butach lub czym chcemy. :)

 



Chwosty można zrobić 20 min przed wyjściem z domu. Jeżeli nie macie odpowiedniej biżuterii do letniej stylizacji, to już macie. Wystarczy zaopatrzyć się w różnokolorowe nici i można mieć modną biżuterię na każdą okazję.


Kolczyki przed i po:

 





Podziel się:

11 komentarzy:

  1. oj jakie fajne :) zawsze się zastanawiałam, z jakiej nici się robi te chwościki ;) a to w sumie z każdej można...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, można z każdej. Najlepiej będą jednak wyglądać te jedwabne, bo będą się ładnie błyszczeć. Ale jeżeli nie mamy takich pod ręką w zupełności wystarczą zwykłe bawełniane :)

      Usuń
  2. Piękne robiłam podobną techniką naszyjnik!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo pomysłowe, chociaż przyznam się że sama nigdy nie robiłam dla siebie żadnej biżuterii. Mam swoje ulubione sklepy takie jak https://www.pranashop.pl/pol_m_Kolczyki-srebrne-302.html gdzie wiem, że mam wybór. Mogę liczyć na dobre ceny, często jeszcze obniżki, a kolczyki są tam śliczne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo specyficzne są te kolczyki i w sumie mogą być do różnych stylizacji. Jeśli ja wykonuję własnoręcznie kolczyki to wtedy kupuję specjalne bigle https://pl.silvexcraft.eu/40-bigle i staram się robić je jak najbardziej dokładnie potrafię.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie wiedziałam, że z tak prostych materiałów można wykonać kolczyki z chwostami. Muszą się jednak podobać. Ja osobiście tez lubię kolczyki wiszące typu https://esclusiva.pl/kolczyki-wiszace. Preferuję jednak inne materiały.

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie proste i jakie robi wrażenie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe wyglądają te kolczyki. Dotąd interesowała mnie jedynie biżuteria włoska niemniej coraz częściej rozglądam się za handmadem. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Naprawdę piękne kolczyki! Ja znacznie bardziej lubię kolczyki z kamieniami, ale te założyłabym np. na spotkanie z koleżankami ;)

    OdpowiedzUsuń